Racja czy relacja? Komunikacja empatyczna
Nasze życie składa się z relacji. A ich nieodłącznym elementem zawsze były i będą konflikty. I to dobrze. Dlaczego? Bo to one mogą prawdziwie pogłębić nasz kontakt z otoczeniem a także rozwinąć to, co wiemy o nas samych. Żeby tak było, potrzebujemy konkretnej wiedzy. I to jest kolejna dobra informacja: budowania kontaktu z człowiekiem, można się nauczyć, bo jest to u m i e j ę t n o ś ć !
data: zgłoś chęć udziału w edycji jesiennej!
cena: 300 zł
liczba uczestników: ograniczona do max. 5
forma: online
zapisy: kontakt@myslnik.com.pl lub poprzez formularz znajdujący się na dole strony
Co to jest komunikacja empatyczna?
To sposób komunikacji, który buduje autentyczne relacje z innymi i samym/samą sobą. Tak, w największym skrócie, mogę opisać ten termin. Kluczem jest rozpoznawanie własnych emocji i potrzeb, a także próba “wejścia w buty” innych osób i spojrzenia z ich perspektywy na ważne dla Was kwestie.
Cele warsztatu
Celem warsztatu jest zapoznanie się z bazą NVC – Nonviolent Communication (pl. Porozumienie Bez Przemocy), czyli 4 krokami komunikacji, oraz przećwiczenie ich na konkretnych przykładach. Stawiam na praktykę (spodziewaj się więc kilku ćwiczeń), a także na pożyteczność tego spotkania (przykłady są przygotowane tak, aby można było je z łatwością przełożyć na prawdziwe, codzienne życie).
Metoda
NVC, to metoda komunikacji, która bazuje na budowaniu relacji opartej na szczerym wyrażeniu siebie oraz uważnym i empatycznym słuchaniu. A to co jest niezbędne to równoczesna świadomość potrzeb oraz własnych emocji.
Sam twórca, Marshall B. Rosenberg, mówił, że metoda NVC nie jest niczym nowym – nie mamy się jej uczyć, tylko sobie przypomnieć. A właściwie nieustannie przypominać o, tej zupełnie pierwotnej, zasadzie, że mamy się do siebie samych i nawzajem, odnosić z szacunkiem.

Marshall B. Rosenberg opracowywał tę metodę od wczesnych lat 60. XXI w., obserwując w swoim otoczeniu to, jak inny kolor skóry, pochodzenie czy wiara, mogą budzić w ludziach agresję. Był doktorem psychologii klinicznej. Zajmował się edukacją w zakresie polepszenia komunikacji między ludźmi, a także mediacją w rejonach konfliktów zbrojnych na całym świecie, w gettach i więzieniach. Jego książki przetłumaczone zostały na ponad 33 języki. Stworzył organizację non-profit promującą komunikację empatyczną.


Program warsztatu
1. Wprowadzenie.
2. Czym są relacje? Dlaczego są nam potrzebne?
3. Co możemy zrobić z konfliktem?
4. Czym jest NVC?
5. Omówienie i praktyczne ćwiczenia 4 bazowych rozróżnień (model 4 kroków NVC):
- obserwacja vs ocena
- uczucie vs u.rzekome
- potrzeba vs strategia
- prośba vs żądanie
6. Podsumowanie.
Dla kogo?
Dla Ciebie – jeśli chcesz budować autentyczne relacje z otoczeniem oraz samym/samą sobą. Kompetencje, które zdobędziesz, wykorzystasz wszędzie tam, gdzie masz kontakt z ludźmi, w pracy, w kolejce do sklepu, stojąc w korku, podczas spotkań rodzinnych, czy w rozmowie z partnerem/ partnerką.
Program warsztatu:
1. Wprowadzenie.
2. Czym są relacje? Dlaczego są nam potrzebne?
3. Co możemy zrobić z konfliktem?
4. Czym jest NVC?
5. Omówienie i praktyczne ćwiczenia 4 bazowych rozróżnień (model 4 kroków NVC):
- obserwacja vs ocena
- uczucie vs u.rzekome
- potrzeba vs strategia
- prośba vs żądanie
6. Podsumowanie.
Dla kogo?
Dla Ciebie – jeśli chcesz budować autentyczne relacje z otoczeniem oraz samym/samą sobą. Kompetencje, które zdobędziesz, wykorzystasz wszędzie tam, gdzie masz kontakt z ludźmi, w pracy, w kolejce do sklepu, stojąc w korku, podczas spotkań rodzinnych, czy w rozmowie z partnerem/ partnerką.

Prowadząca warsztat
Katarzyna Cieliczko-Słupianek – trenerka komunikacji empatycznej, edukatorka Pozytywnej Dyscypliny. Absolwentka Szkoły Trenerów Komunikacji opartej na Empatii w Warszawie, absolwentka Filologii Romańskiej na UAM w Poznaniu oraz kierunku Nowy Marketing w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu komunikacji empatycznej. W swych działaniach zawodowych i nie tylko, uwrażliwia na to, że to jak się porozumiewamy, wpływa bezpośrednio na nasze życie.

Prowadząca warsztat

Katarzyna Cieliczko-Słupianek – trenerka komunikacji empatycznej, edukatorka Pozytywnej Dyscypliny. Absolwentka Szkoły Trenerów Komunikacji opartej na Empatii w Warszawie, absolwentka Filologii Romańskiej na UAM w Poznaniu oraz kierunku Nowy Marketing w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu komunikacji empatycznej. W swych działaniach zawodowych i nie tylko, uwrażliwia na to, że to jak się porozumiewamy, wpływa bezpośrednio na nasze życie.
Zapisz się na Warsztat Komunikacji Empatycznej
Spodobał Ci się pomysł i chciałbyś/chciałabyś porozmawiać o szczegółach? A może chcesz o coś dopytać? Napisz do nas!
Zapisz się na Warsztat Komunikacji Empatycznej
Spodobał Ci się pomysł i chciałbyś/chciałabyś porozmawiać o szczegółach? A może chcesz o coś dopytać? Napisz do nas!