Job-crafting pomaga przeprojektować pracę tak, by była bardziej dopasowana do Ciebie i dawała Ci więcej poczucia sensu. To metoda oparta o wyniki badań naukowych. Jeśli szukasz czegoś, co pomogłoby Ci polubić się z zawodową codziennością i pozwoliło bardziej w nią angażować, jest to warsztat dla Ciebie.
Na warsztat online składa się 5 spotkań: 4 grupowe oraz 1 indywidualne.
Spotykamy się o godz. 18.00 w środy – zgłoś chęć udziału!
- program warsztatu: znajdziesz poniżej 🙂
- cena: 550 zł / 9h
- ilość uczestników: ograniczona do max. 3
- forma: ONLINE
Zarezerwuj miejsce!
Zapisy: kontakt@myslnik.com.pl lub poprzez poniższy formularz.
Job-crafting pomaga przeprojektować pracę tak, by była bardziej dopasowana do Ciebie i dawała Ci więcej poczucia sensu. To metoda oparta o wyniki badań naukowych. Jeśli szukasz czegoś, co pomogłoby Ci polubić się z zawodową codziennością i pozwoliło bardziej w nią angażować, jest to warsztat dla Ciebie.
Na warsztat online składa się 5 spotkań: 4 grupowe oraz 1 indywidualne.
Spotykamy się o godz. 18.00 w środy – zgłoś chęć udziału!
- program warsztatu: znajdziesz poniżej
- cena: 550 zł / 9h
- ilość uczestników: ograniczona do max. 3
- forma: ONLINE
Zarezerwuj miejsce!
Zapisy: kontakt@myslnik.com.pl lub poprzez poniższy formularz.
Idea:
Zmienia się rola pracy w naszym życiu. Dziś coraz częściej chcemy, by nie tylko przynosiła ona dochody, ale także, by dawała poczucie satysfakcji i spełnienia. Chcemy, by była sensowna i by można było się z nią utożsamić. Nic dziwnego, spędzamy w niej przynajmniej 1/3 dorosłego życia. Oczekiwanie, że praca pozwoli wyrazić siebie, mają szczególnie Millenialsi (pokolenie osób urodzonych między 1980 a 2000 rokiem). Wielu z nich podkreśla, że szuka w pracy możliwości wyrażania własnych wartości, rozwijania się czy samorealizowania (por. raport: Instytut Gallupa, 2016; czy badania: Jezierska-Geburczyk, 2020). Na te potrzeby można odpowiedzieć, wykorzystując job-crafting – metodę opartą o wyniki badań naukowych (evidence-based).
Metoda:
Job-crafting. Polega na szukaniu mikrorozwiązań wspierających odnajdywanie się i wyrażanie w pracy. To metoda przekształcania pracy – wprowadzania do niej drobnych zmian, żeby praca była bardziej dopasowana do wykonującej ją osoby. Badania (m.in. May i in., 2004; Schnell i in., 2013; Times i in., 2016 dowodzą, że job crafting i dopasowanie do pracy wspierają wzrost poczucia sensu oraz zaangażowania. Przekształcanie pracy jest inicjatywą oddolną, co oznacza, że każdy sam, indywidualnie, wprowadza zmiany do własnej zawodowej codzienności. Więcej informacji o tym, co dokładnie może podlegać zmianom, znajdziesz we wpisie: Daj swojej pracy szansę. Job-craftuj.
Cel:
Ogólnym celem job-craftingu jest zwiększenie poczucia sensu, satysfakcji i poziomu zaangażowania w pracy (Wrzesniewski & Dutton, 2001; Czerw & Puchalska – Kamińska, 2017). By je osiągnąć, zwiększamy zgodność między wykonywaną pracą, a preferencjami wykonującej ją osoby. Bezpośrednim celem warsztatu jest więc podniesienie poziomu dopasowania między codziennymi obowiązkami a osobistymi wartościami, zdolnościami, umiejętnościami, potrzebami, preferencjami.
Dla kogo?
- osób poszukujących poczucia sensu pracy
- freelancerów i przedsiębiorców chcących przeprojektować swoje sposoby pracy na dające więcej poczucia satysfakcji
- team liderów chcących podnieść zaangażowanie zespołu
- pracowników odczuwających brak zadowolenia z pracy
- HR Business Partnerów, działów HR dbających o rozwój pracowników
Cel
Ogólnym celem job-craftingu jest zwiększenie poczucia sensu, satysfakcji i poziomu zaangażowania w pracy (Wrzesniewski & Dutton, 2001; Czerw & Puchalska – Kamińska, 2017). By je osiągnąć, zwiększamy zgodność między wykonywaną pracą, a preferencjami wykonującej ją osoby. Bezpośrednim celem warsztatu jest więc podniesienie poziomu dopasowania między codziennymi obowiązkami a osobistymi wartościami, zdolnościami, umiejętnościami, potrzebami, preferencjami.
Dla kogo?
- osób poszukujących poczucia sensu pracy
- freelancerów i przedsiębiorców chcących przeprojektować swoje sposoby pracy na dające więcej poczucia satysfakcji
- team liderów chcących podnieść zaangażowanie zespołu
- pracowników odczuwających brak zadowolenia z pracy
- HR Business Partnerów, działów HR dbających o rozwój pracowników
Program warsztatu:
1. Wprowadzenie (2h):
- jak się tu znaleźliśmy? Społeczno-kulturowe tło pracowania.
- o co w job craftingu chodzi? Teoria i przykłady.
- krajobraz zawodowych obowiązków – nakreślenie przestrzeni zmiany
2. Coaching wartości (1h): indywidualna sesja odkrywająca, co jest dla Ciebie ważne i kierunki, w stronę ktorych chcesz zmierzać.
3. Przegląd osobistych zasobów (2h):
- mocne strony
- craftowanie (generowanie pomysłów, plan zmiany)
4. Przegląd osobistych zasobów (2h):
- zainteresowania
- craftowanie (generowanie pomysłów, plan zmiany)
5. Podsumowanie (2h):
- ciało w pracy
- wnioski z procesu
- krytyczny ogląd metody i współczesnej kondycji pracy – dyskusja
Program warsztatu
1. Wprowadzenie (2h):
- jak się tu znaleźliśmy? Społeczno-kulturowe tło pracowania.
- o co w job craftingu chodzi? Teoria i przykłady.
- krajobraz zawodowych obowiązków – nakreślenie przestrzeni zmiany
2. Coaching wartości (1h): indywidualna sesja odkrywająca, co jest dla Ciebie ważne i kierunki, w stronę ktorych chcesz zmierzać.
3. Przegląd osobistych zasobów (2h):
- mocne strony
- craftowanie (generowanie pomysłów, plan zmiany)
4. Przegląd osobistych zasobów (2h):
- zainteresowania
- craftowanie (generowanie pomysłów, plan zmiany)
5. Podsumowanie (2h):
- ciało w pracy
- wnioski z procesu
- krytyczny ogląd metody i współczesnej kondycji pracy – dyskusja
Prowadząca warsztat:
Prowadząca warsztat:
Daria Jezierska-Geburczyk – psycholożka, kulturoznawczyni, (job) coach, certyfikowana facylitatorka metody Job-Crafting, także badawczo zainteresowana pracą. Autorka naukowych publikacji i wystąpień nt. bezdecyzyjności zawodowej, zawodowego obrazu siebie czy konceptu meaningful work w kontekście polskiego politycznego dyskursu o pracy. W latach 2019-2021 doktorantka w Humanistycznej Szkole Doktorskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie zajmowała się kulturowym kontekstem pracy dającej poczucie sensu. Dalej pogłębia swoje zainteresowania związane z kulturowymi i indywidualnymi wymiarami budowania dobrostanu psychicznego w pracy.
Daria Jezierska-Geburczyk – psycholożka, kulturoznawczyni, (job) coach, certyfikowana facylitatorka metody Job-Crafting, także badawczo zainteresowana pracą. Autorka naukowych publikacji i wystąpień nt. bezdecyzyjności zawodowej, zawodowego obrazu siebie czy konceptu meaningful work w kontekście polskiego politycznego dyskursu o pracy. W latach 2019-2021 doktorantka w Humanistycznej Szkole Doktorskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie zajmowała się kulturowym kontekstem pracy dającej poczucie sensu. Dalej pogłębia swoje zainteresowania związane z kulturowymi i indywidualnymi wymiarami budowania dobrostanu psychicznego w pracy.
Zapisz się na Warsztat Job Crafting
Spodobał Ci się pomysł i chciałbyś/chciałabyś porozmawiać o szczegółach? A może chcesz o coś dopytać? Napisz do nas!
Zapisz się na Warsztat Job Crafting
Spodobał Ci się pomysł i chciałbyś/chciałabyś porozmawiać o szczegółach? A może chcesz o coś dopytać? Napisz do nas!
Bibliografia:
- Czerw, A., & Puchalska-Kamińska, M. (2017). Poczucie sensu pracy—Czym jest i jak je wspierać? w: T. Chirkowska-Smolak & A. Hauziński (red.), Zarządzanie oparte na dowodach. Teoria i praktyka. (s. 55–64). Wydawnictwo LIBRON – Filip Lohner.
- Instytut Gallupa. (2016). How Millennials Want to Work and Live.
- Jezierska-Geburczyk D. (2020), Bezdecyzyjność zawodowa młodych dorosłych – teoretyczna analiza zjawiska i wnioski z badań własnych, w: Zawadzka-Jabłonowska A. (red.n.), Coaching. Nowe perspektywy i wyzwania, Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa.
- May, D. R., Gilson, R. L., & Harter, L. M. (2004). The psychological conditions of meaningfulness, safety and availability and the engagement of the human spirit at work. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 77(1), 11–37.
- Schnell, T., Höge, T., & Pollet, E. (2013). Predicting meaning in work: Theory, data, implications. The Journal of Positive Psychology, 8(6), 543–554.
- Tims, M., Derks, D., & Bakker, A. B. (2016). Job crafting and its relationships with person–job fit and meaningfulness: A three-wave study. Journal of Vocational Behavior, 92, 44–53.
- Wrzesniewski, A., & Dutton, J. E. (2001). Crafting a Job: Revisioning Employees as Active Crafters of Their Work. The Academy of Management Review, 26(2), 179.